fbpx

Vođenje s empatijom – bez ignoriranja izvršenja

Vođenje s empatijom – bez ignoriranja izvršenja

 

Da, možete imati sve: empatiju i izvedbu.

 

Umovi čelnika često se prebacuju između fokusiranja na poslovne potrebe i brige za zaposlenike. Ipak, postoji više preklapanja između vođenja s empatijom i izvršavanja ciljeva nego što mnogi od nas shvaćaju. Lideri doista mogu oboje, a da jedno ne bude na štetu drugog.

 

  • Napunite se vrijednim razlozima da pokažete empatiju kao vođa.
  • Shvatite rastuću napetost između suosjećanja i izvedbe na današnjem radnom mjestu.
  • Naučite ključ za davanje prioriteta i empatiji i izvršenju kao vođa.

 

Vrijednost vođenja s empatijom

 

Prednosti vođenja s empatijom nadmašuju sve zablude o tome zašto vođa ne bi trebao pokazati empatiju. Pokazivanje empatije angažira druge. Angažman i izvedba u velikoj su korelaciji. Kada je angažman veći, učinak također ima tendenciju da bude veći.

 

Nadalje, empatija je vještina odnosa. Kad je povezanost jača, veze tima su jače. Tim se može uspješno suočiti sa složenim izazovima kada članovi tima:

 

  • Doista se “vidimo”.
  • Shvatite tko ima sposobnost preuzeti veću odgovornost
  • Prihvatite međusobnu odgovornost za timski učinak

 

Pokazivanje empatije vodeći zaposlenike može djelovati transformacijski za vaš tim.

 

Napetost između suosjećanja i izvedbe

 

U današnjoj klimi između posla i života, lideri su pod ogromnim pritiskom da se usredotoče na poslovnu uspješnost, što je gotovo uvijek zajednički rezultat učinka svakog pojedinca. Ali postoji i pojačana potreba za pokazivanjem empatije i suosjećanja kao dio šireg naglaska na dobrobiti zaposlenika.

 

Možda se pitate, kako čelnici mogu služiti potrebama svojih članova tima, a da pritom isporučuju rezultate kada posao zahtijeva izniman trud za postizanje uspjeha?

 

Sve počinje uključivanjem u razgovore koji se povezuju.

 

Kako dati prioritet i empatiji i izvršenju

 

Razgovori su jednostavan ključ za balansiranje empatije i izvršenja jer su mjesto gdje se suosjećanje i djelovanje spajaju – formula za uspjeh.

 

Kada vođe reagiraju na brdo izazova, a pritisak za izvođenje je velik, lako je preskočiti razgovore s članovima tima i pokušati postići rezultate putem e-pošte i uputa koje se distribuiraju na sastancima.

Ova tendencija izgleda kao izravan put do željenih ishoda, ali također eliminira gotovo sve prilike za:

 

  • Povežite se s članovima tima
  • Otkrijte izazove s kojima se susreću
  • Ponudite empatiju i suosjećanje kako biste im pomogli

 

Obično, kada se voditelji osjećaju pod stresom zbog rezultata, udvostručuju upravljanje zadacima i otkazuju sastanke jedan na jedan s članovima tima. Ali postoji bolji izbor. Kada postoji pritisak, smisleni, učinkoviti sastanci jedan na jedan su čisto zlato. Čelnici mogu misliti da nemaju vremena za povezivanje, ali propušteni oportunitetni trošak može biti značajan. Povežite se s timom.

 

U najboljem slučaju, ti se razgovori odvijaju s članom tima – a ne s njim. To su suradnički razgovori o kolektivnim ciljevima koji istražuju kako menadžer i zaposlenik mogu zajedno riješiti probleme. Vrijeme je da potvrdimo “imamo ovo”.

 

Kako pronaći vremena za razgovore sa svakim zaposlenikom kada su vam dani zakrčeni drugim sastancima i zadacima? Odgovor može biti jednostavan: optimizacija. Ovladajte kraćim, fokusiranim sastancima jedan na jedan. Trominutni razgovor često može promijeniti sve na bolje.

 

Evo nekoliko savjeta za kratke razgovore koji pokazuju empatiju i potaknu učinak:

 

  • Budite potpuno prisutni u razgovoru. “Vidite” drugu osobu.
  • Pomozite svom zaposleniku definirati koji je sljedeći uspješan korak.
  • Pojasnite sve resurse koji su potrebni za dobar rad.
  • Ponudite priznanje i ulijte povjerenje u njihovu sposobnost da budu uspješni.
  • Stvarno se svodi na slušanje! Održavajte prostor bez prosuđivanja da član vašeg tima podijeli svoje trenutno stanje.

 

Ako tražite pitanja za početak razgovora, pokušajte nešto od sljedećeg:

 

Postavljajte otvorena pitanja kako biste saznali što zaposlenici misle i osjećaju:

 

  • Koji su tvoji planovi?
  • Koje su vaše prepreke?
  • Što je za vas uspjeh?
  • Kako situacija izgleda iz vašeg stajališta?

 

Razmotrite dodatna pitanja kao što su:

 

  • Kako možemo postići “X” (specifičan ishod) i pomoći vam da se snađete u “Y” (izazovi vašeg radnog opterećenja, razina stresa itd.)?
  • Koji bi vam resurs sada bio najkorisniji da bi vam pomogao u dobrom izvođenju tijekom ovog sprinta?
  • Što biste danas mogli učiniti kako biste se napunili i pripremili za izazove koji su pred vama ovog tjedna?
  • Koji vam je trenutno najveći izazov koji utječe na vašu sposobnost da se najbolje ponašate?
  • Koji elementi ovog izazova podižu vašu energiju? Kako možemo konfigurirati posao da zadržimo vašu razinu energije na visokoj razini kroz ovo sljedeće razdoblje velikog volumena?

 

Kada vođa poziva na otvoreni dijalog i nastoji razumjeti spremnost člana tima za nastup u svojim najboljim, vrijednim tokovima informacija. Tek tada možete zajedno raditi na stvaranju rješenja koja daju rezultate i zadovoljavaju potrebe člana tima. Ovo su trenuci kada se povjerenje može učvrstiti. Budite spremni za povezivanje, slušanje i podršku.

 

Zaključak

 

Vođenje s empatijom može dovesti organizacije u najbolju poziciju za postizanje uspjeha. Unatoč velikom pritisku za obavljanje poslova i naizgled logičnom odabiru da se smanji vrijeme jedan na jedan sa zaposlenicima kada ima puno posla, učinkoviti lideri ostaju povezani i empatični kroz namjerne, smislene razgovore.

 

Što zapravo stvara najveću vrijednost za vođe? Ulaganje nekoliko usredotočenih minuta u razgovore u kojima empatija i suosjećanje mogu potaknuti učinak je pametan izbor. Vaši razgovori mogu promijeniti sve.

 

Izvor: https://www.insperity.com/blog/leading-with-empathy-without-ignoring-execution/